Gminne Przedszkole im. Dębowej Krainy w Dębem Wielkim
Strona głowna  /  Grupa Żuczki
Grupa Żuczki

     Grupa Żuczki sala nr 7Podobny obraz

     Wychowawcy: Magdalena Dymek, Agnieszka Skoneczna

 

     Pomoc nauczyciela: Pani Angelika  

 


Szanowni Rodzice

      Zwracamy się do Państwa z prośbą o wypełnienie ankiety (załącznik Kliknij tutaj) przygotowanej przez zespół nauczycieli naszego przedszkola. Celem badań jest poznanie Państwa opinii na temat współpracy przedszkola z rodzicami.

Uprzejmie prosimy o udzielenie odpowiedzi na pytania zamieszczone
w kwestionariuszu. Udzielone odpowiedzi zostaną wykorzystane do zaplanowania działań służących poprawie jakości pracy przedszkola w tym zakresie.

     Wypełniony kwestionariusz prosimy odesłać do 16 czerwca na adres mailowy przedszkolakidebowakraina@gmail.com  

Grono Pedagogiczne


Życzenia z okazji Dnia Dziecka  kliknij tutaj 

 


TEMATYKA KOMPLEKSOWA NA CZERWIEC

  1. Dzień Dziecka.
  2. Zwierzęta duże i małe .
  3. Zwierzęta na wiejskim podwórku.
  4. Lato.

Tydzień I   Dzień Dziecka

Propozycje zabaw w domu (kliknij tutaj)

J. angielski (kliknij tutaj)

 

Tydzień II   Zwierzęta małe i duże

Propozycje zabaw w domu (kliknij tutaj)

J. angielski (kliknij tutaj)

 

 

Tydzień III   Zwierzęta na wiejskim podwórku

Propozycje zabaw w domu (kliknij tutaj)

J. angielski (kliknij tutaj)

 

Tydzień IV  Lato

Propozycje zabaw w domu (kliknij tutaj)

J. angielski (kliknij tutaj)


 

 


 

Tydzień I   Tajemnice książek

Propozycje zabaw w domu (kliknij tutaj)

 

Tydzień II   W krainie muzyki

Propozycje zabaw w domu (kliknij tutaj)

J. angielski (kliknij tutaj)

 

Tydzień III Wrażenia i uczucia

Propozycje zabaw w domu (kliknij tutaj)

 

Tydzień IV Święto Mamy i Taty

Propozycje zabaw w domu (kliknij tutaj)


 

W pierwszym tygodniu kwietnia w naszym przedszkolu rozmawialibyśmy o wiośnie, która niedawno do nas zawitała. Stąd też umieszczamy dla Państwa kilka przykładowych zabaw, tekstów oraz prac plastycznych, które można wykorzystać do pracy z dziećmi w domu. Propozycje do każdego tematu kompleksowego będą umieszczane na stronie przedszkola w zakładce Żuczki w każdy piątek. Serdecznie zachęcamy do skorzystania z zamieszczonych poniżej zabaw.

Wszystkich chętnych Rodziców prosimy o przesłanie zdjęć dzieci podczas wykonywania wybranych aktywności na podanego maila: przedszkolakidebowakraina@gmail.com Wszystkie przesłane fotografie będą umieszczane w zakładce „Fotorelacja z pracy w domu” na stronie przedszkola. Przesłanie przez Państwa zdjęć dzieci jest równoznaczne ze zgodą na ich publikację na stronie internetowej.

Życzymy przyjemnej nauki poprzez zabawę.

Wychowawczynie


 

Tydzień V  Polska to mój dom

Propozycje zabaw w domu (kliknij tutaj)

j. angielski (kliknij tutaj)

 


 

Tydzień IV  Dbamy o naszą planetę

Propozycje zabaw w domu (kliknij tutaj)

Karty pracy (kliknij tutaj)

j. angielski (kliknij tutaj)


 

Tydzień III  Praca rolnika

Propozycje zabaw w domu (kliknij tutaj)

Karty pracy (kliknij tutaj)


 

Tydzień II  Wielkanoc 

Propozycje zabaw w domu (kliknij tutaj)

Karty pracy (kliknij tutaj)


Tydzień I Witaj wiosno!

Propozycje zabaw w domu

 

 

 PIOSENKA I OPOWIADANIE

 

Piosenka ,,Jestem wiosna’’ sł. i muz. Halina Sokołowska

 

Idę, idę, idę prosto do was.                                       

Idę, idę, słońce niosę wam.                                        

Wszystkie śniegi stopię,                                              

zazielenię wszystkie lasy,                                           

fiołki oraz bratki,                                                         

patrzcie, dla was mam.                                              

               

               Ref.: Wiosna, wiosna, jestem wiosna.                      

                         Patrzcie, jaką piękną suknię mam.                            

                         Wiosna, wiosna, jestem wiosna.                                

                         Najpiękniejsza z wszystkich dam. x2           

               

Wszędzie zieleń, czerwień, złoto, błękit.                   

Oczy kwiatów w słońce patrzą już.                             

Cieszcie się wraz ze mną.                                             

Podziwiajcie mą pogodę.                                             

Chodźcie do mnie wszyscy,                                         

zaśpiewajmy znów.              

                                        

                      Ref.: Wiosna, wiosna…

 

Omówienie treści piosenki. Rodzic zadaje pytania: Jaka pora roku nadchodzi? Co się wtedy dzieje? Jakie kolory mają wiosenne kwiaty?

Improwizacja do piosenki. Dziecko ma balonik. W czasie trwania piosenki porusza się swobodnie, wymachuje balonem, dostosowuje się do rytmu i treści piosenki. Rodzic tańczy ze swoim balonem pośrodku. Jego ruch jest inspiracją dla dziecka do balonowego tańca.

Zapoznanie z instrumentem – balonem. Rodzic pokazuje, jak można grać na balonie, dziecko naśladuje: uderzanie otwartą dłonią, potem pięścią w powierzchnię balonu, przejeżdżanie po powierzchni balonu palcem, całą dłonią, uciskanie. Rodzic włącza piosenkę jeszcze raz. Teraz dziecko dokładnie naśladuje ruchy Rodzica. Gra w rytm piosenki.

„Jaka jest wiosna?” – rozmowa na temat wiosennych barw, dźwięków, zapachów, smaków na podstawie doświadczeń dziecka oraz treści piosenki Jestem wiosna.

Link do piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=EDdGL1jxCdU

 

Opowiadanie ,, Jak choruje Elemelek, jak go leczą przyjaciele?’’  Hanna Łochocka

 

Miał wróbelek Elemelek lekki katar i kaszelek. Dziób wycierał chustką babci. No i kichał: apci, apci! Bo ta zima, choć już czas jej iść za morze, psoci nam, jak tylko może. Wciąż się bierze na sposoby, by podrzucić nam choroby. Babcia: Owiń gardło ciepłym szalem i nie wychodź z domu wcale. Wiewiórka: Wbij jajeczka do kubeczka, zmieszaj dobrze, cukru dosyp, dodaj 10 kropli rosy i popijaj to, nie rzadziej niż dwadzieścia razy na dzień. Zajączek: Weź rondelek, Elemelku, zaparz ziółka w tym rondelku. Pij sok z malin i jeżyny, weź pięć proszków aspiryny. Sowa: Ot, masz tu skarpetek parę, bardzo ciepłe, chociaż stare. Dzień i noc je miej na nóżkach i czym prędzej wchodź do łóżka. Wzdycha biedny Elemelek: Czy to aby nie za wiele? Aż pewnego dnia wyraźnie poczuł się wróbelek raźniej. Dosyć już się wyleżałem. Dwa tygodnie leżę całe. Skrzydła w bok i mach ogonem! Dwa podskoki w lewą stronę. Dwa podskoki w stronę prawą. I do lasu – frr! A żwawo! Szybko fruwa Elemelek, gubi katar i kaszelek. Schowam chustkę, tę od babci. Nie chcę kichać: apci, apci! I skarpetki oddam sowie. Chcę być zdrów! Niech żyje zdrowie!

 

- Rodzic zadaje dziecku pytania: Co dolegało Elemelkowi? Co poradziły mu poszczególne postacie? Jak poczuł się, gdy zastosował te wszystkie rady? Co zrobił, by poczuć się zupełnie zdrowo? Dziecko wstaje i wykonuje ćwiczenia Elemelka: Skrzydła w bok i mach ogonem! (dziecko wyciąga ręce w bok, rusza miednicą na boki) Dwa podskoki w lewą stronę. Dwa podskoki w stronę prawą. I do lasu – frr! A żwawo! (rusza rękami i przemieszcza się po pokoju).

 

ZAGADKI

- Stoi sobie w trzcinach, wdzięcznie szyję zgina, w wodzie się nie tapla, bo nie kaczka to, lecz… (czapla).

Dziecko porusza się jak czapla: chodzi, gwałtownie zginając nogi, głowę trzymają wysoko, ręce opuszczone wzdłuż ciała.

 

- W piękny fraczek ubrana nad stawem zatacza kółka. Lata nisko – deszcz wróży czarno-biała… (jaskółka)

Dziecko pochyla się, ręce trzyma rozpostarte na boki i porusza się  po pokoju.

 

- Podrzuca innym jajka ptasia mama – szachrajka, ma szaro-czarne piórka i kuka – to… (kukułka)

 

- Żółty dziób, brunatne pióra, mógłby śpiewać w wielu chórach, bo ma melodyjny głos i szybko się uczy… (kos)

Dziecko jest kosem, powtarza dźwięki wydawane przez Rodzica. Kosy potrafią powtórzyć wygwizdaną przez człowieka melodię, naśladować dzwonek telefonu, gwizd czajnika, pisk hamulców.

 

- Gdy mówi „coś bym dziś zjadł”, to zwykle szuka żab, rozpoznasz go po klekocie. Już wiesz, kto to? Tak! To… (bociek)

Dziecko na sygnał Rodzica staje na jednej nodze i uderza w dłonie wyprostowanymi rękami, mówiąc kle, kle. Na słowo mysz! spaceruje po pokoju i patrzy w podłogę. (Bociany najchętniej żywią się myszami, nornikami, kretami, dżdżownicami.

 

PRACE PLASTYCZNE

„Wiosenny krajobraz”– wykonanie plakatu. Dziecko wycina zgromadzone przez Rodzica ilustracje/zdjęcia przedstawiające wiosenny krajobraz i nakleja je na karton. Dorysowuje dodatkowe elementy: trawę, jezioro, drzewo.

,,Pani Wiosna’’ – instrukcja wykonania zawarta w linku poniżej:

https://pracaplastyczna.pl/index.php/wiosna/601-kolorowa-pani-wiosna

 

ZABAWY RUCHOWE

„Słońce czy deszcz” – zabawa orientacyjno-porządkowa. Na hasło Rodzica.: Słońce dziecko swobodnie maszeruje po pokoju (trzymając balon w górze) do rytmu wygrywanego na tamburynie lub przy dowolnej piosence. Na hasło.: Pada deszcz dziecko biegnie w wyznaczone miejsce, kuca i uderza rytmicznie palcami w balon.

 „Ptaki” – zabawa orientacyjno-porządkowa. Dziecko biega po pokoju, poruszając rękoma jak skrzydłami – naśladuje lot ptaków. Rodzic gra na instrumencie (może uderzać np. w dno garnka) Gdy przestaje, dziecko zatrzymuje się i naśladuje odgłosy ptaka wymienionego przez Rodzica: bocian (kle, kle, kle), kukułka (kuku, kuku), dudek (tu, tu, tu).

„Kwiaty” – opowieść ruchowa. Dziecko, słuchając opowiadania, powoli wstaje (od leżenia do stania na palcach). Wyobraź sobie, że jesteś bardzo malutkim nasionkiem (dziecko – skulone – leży na podłodze). Czujesz, że robi się coraz cieplej (porusza się), czujesz, jak pada na ciebie ciepły wiosenny deszczyk (dziecko – nadal zwinięte w kłębek – kuca). Czujesz, jak wyrasta z ciebie kiełek (dziecko powoli prostuje palec wskazujący i unosi go nad głowę). Bardzo lubisz, jak grzeją cię ciepłe promienie słoneczne. Do wzrostu jest ci też potrzebna woda, dlatego cieszysz się na każdą kroplę deszczu. Jesteś już tak wysoki, że swoimi płatkami próbujesz dosięgnąć słońca (dziecko stoi na palcach z wyciągniętymi do góry rękoma i porusza palcami). Ach, jaka piękna wiosna!

– „Bociany” – dziecko porusza się po kole, naśladując bociany. Unosi kolana wysoko – ręce ma wyprostowane – i klaszcze w dłonie, mówiąc: kle, kle, kle. Na sygnał Rodzica dziecko – bocian– stoi nieruchomo na jednej nodze.

– „W poszukiwaniu wiosny” – dziecko swobodnie biega po pokoju, na sygnał Rodzica, np. biedronka, motyl, bąk, porusza się i wydaje dźwięk jak owad, którego nazwę usłyszy.

– „Skaczące koniki polne”-  dziecko naśladuje skaczące koniki, wykonując duże skoki obunóż do wyznaczonego miejsca.

 

EKSPERYMENT

„Barwne obrazy”– eksperyment. Dziecko wycina kwiaty z bibuły (lub białych serwetek) i rysuje na nich ciemnym flamastrem środek i odchodzące od niego linie ku płatkom. Na stole Rodzic kładzie miskę z wodą. Problem do rozwiązania: Co się stanie, gdy włożymy nasze kwiatki do miski z wodą? Dziecko podaje hipotezy. Przeprowadzenie eksperymentu: Dziecko wkłada do miski kwiaty wykonane z bibuły. Obserwuje rozdzielanie się kolorów. Wnioski: Woda, rozdzielanie się po bibule, powoduje rozdzielanie się kolorów. Wyjaśnienie: Barwnik flamastra składa się z wielu pigmentów, możemy więc zaobserwować pasma o różnych barwach. To zjawisko nazywamy chromatografią.

 

 


Koncerty i teatrzyki (kliknij tutaj)


Zabawy w przedszkolu (kliknij tutaj)

 


Bal Karnawałowy (kliknij tutaj)


 

Zabawy ze śniegiem (kliknij tutaj)


Ubieranie choinki i wizyta Św. Mikołaja  (kliknij tutaj)


Warsztaty pierwszej pomocy z Misiem Edziem  (kliknij tutaj)


Andrzejki (kliknij tutaj)


Międzynarodowy Dzień  Pluszowego Misia (kliknij tutaj)


Eksperyment "Deszczowa chmura" (kliknij tutaj)

 


Rodzice czytają bajki  (kliknij tutaj)


Rozstrzygnięcie konkursu pt. "Jestem bezpieczny na drodze"  (kliknij tutaj)


Spotkanie z Policjantem Borsukiem (kliknij tutaj)


Obchody Dnia Niepodległości  (kliknij tutaj)


Tydzień z Koziołkiem Matołkiem (kliknij tutaj)


Ostatnia aktualizacja: 2020-06-19