Gminne Przedszkole im. Dębowej Krainy w Dębem Wielkim
Strona głowna  /  Grupa Mróweczki
Grupa Mróweczki

Wychowawcy: Elwira Makowska, Joanna Tyrańska  

Pomoc: Pani Ania

 

 

 

Szanowni Rodzice

       Zwracamy się do Państwa z prośbą o wypełnienie ankiety (załącznik Kliknij tutaj) przygotowanej przez zespół nauczycieli naszego przedszkola. Celem badań jest poznanie Państwa opinii na temat współpracy przedszkola z rodzicami.

Uprzejmie prosimy o udzielenie odpowiedzi na pytania zamieszczone
w kwestionariuszu. Udzielone odpowiedzi zostaną wykorzystane do zaplanowania działań służących poprawie jakości pracy przedszkola w tym zakresie.

      Wypełniony kwestionariusz prosimy odesłać do 16 czerwca na adres mailowy przedszkolakidebowakraina@gmail.com  

Grono Pedagogiczne


 

Życzenia z okazji Dnia Dziecka kliknij tutaj 

 


Tematyka kompleksowa na miesiąc czerwiec:
1. Dzień dziecka.
2. Zwierzęta duże i małe.
3. Lato.
4. Wakacje.


Temat tygodnia: Dzień dziecka

Propozycje zabaw (kliknij tutaj)

J. angielski (kliknij tutaj)

 

Temat tygodnia: Zwierzęta duże i małe

Propozycje zabaw (kliknij tutaj)

J. angielski (kliknij tutaj)

 

Temat tygodnia: Lato

Propozycje zabaw (kliknij tutaj)

J. angielski (kliknij tutaj)

 

Temat tygodnia: Wakacje

Propozycje zabaw (kliknij tutaj)

J. angielski (kliknij tutaj)

 


Tematyka kompleksowa na miesiąc maj:

1. Polska to mój dom.

2. Wrażenia i uczucia.

3. Praca rolnika.

4. Święto mamy i taty.


Temat tygodnia: Polska to mój dom

Propozycje zabaw (kliknij tutaj)

 

Temat tygodnia: Wrażenia i uczucia 

 Propozycje zabaw (kliknij tutaj)

J. angielski (kliknij tutaj)

 

Temat tygodnia: Praca rolnika

Propozycje zabaw (kliknij tutaj)

 

Temat tygodnia: Święto Mamy i Taty

Propozycje zabaw (kliknij tutaj)


Temat tygodnia: W krainie muzyki

Propozycje zabaw (kliknij tutaj)

j. angielski (kliknij tutaj)


Temat tygodnia: Dbamy o naszą planetę

Propozycje zabaw (kliknij tutaj)

j. angielski (kliknij tutaj)


Temat tygodnia: Dbamy o przyrodę.

14 IV Świeże powietrze. Dzień patrzenia w niebo.

  • „Kto nie lubi…” – rodzic zadaje pytanie np. kto nie lubi wąchać dymu, śmieci na placu zabaw, czystego parku) dziecko wstaje kiedy nie lubi danej sytuacji
  • „Co to za zapachy” - zabawa z wykorzystaniem zmysłu węchu.

Dziecko wącha różne zapachy: perfumy, starty czosnek lub cebulę, płyn do prania, odświeżacz powietrza, banana. Stara się je zapamiętać i odgadnąć z zasłoniętymi oczami.

  • Wspólne obserwowanie nieba, określanie kształtów i wyglądu chmur.
  • „Co to może być?” – zabawa rozwijająca wyobraźnię.

 

15 IV Nie śmiecimy.

  • Wspólne wyklaskiwanie rymowanki: O przy-ro-dę dba-my, śmie-ci do ko-sza wrzu-ca-my!
  • Oglądanie książeczek lub  filmików dotyczących segregowania śmieci:

https://www.youtube.com/watch?v=czN_dlTdPZ0

https://www.youtube.com/watch?v=9RVUZjbvX_c

  • „Traf do kosza” – dziecko ma za zadanie trafić z pewnej odległości do kosza samodzielnie zrobionymi kulkami z papieru.
  • „Wiosenny spacer” – dziecko spaceruje po pokoju na ustalony sygnał zatrzymuje się i głęboko wdycha powietrze nosem, a wydycha ustami.

16 IV Ekologiczna piosenka.

  • „Slalom” – dziecko słuchając muzyki porusza się (chodzi, biega, skacze) slalomem wokół poduszek rozłożonych na podłodze. Gdy muzyka cichnie dziecko zatrzymuje się i mówi: Czysty świat wokół nas!
  • Wspólne słuchani i śpiewanie piosenki „Piosenka ekologiczna”:

https://www.youtube.com/watch?v=jm8RPfJ4D4s

 

PIOSENKA EKOLOGICZNA

1. Dymią kominy wielkich fabryk

Płynie brudna woda do rzek

Chcemy oddychać powietrzem czystym

Czystą wodę mieć.

 

Ref. Czysta woda zdrowia doda

To każde dziecko wie

Czysta woda zdrowia doda

Tobie, tobie i mnie.

 

2.Smog już pokrywa niebo całe

Szarym dymem i szarą mgłą.

W rzekach jest coraz mniej i rybek

Kto to widział kto.

 

Ref. Czysta woda zdrowia doda

To każde dziecko wie 

Czysta woda zdrowia doda

Tobie, tobie i mnie.

 

  • Wykonanie pracy plastycznej „Rybka” – kolorowanie obrazka za pomocą farb, kredek lub flamastrów; dziecko może też wykleić rybkę plasteliną lub kolorową bibułą.

  • Zabawa ruchowa „Zwierzątka” – na ustalone hasło dziecko naśladuje chód danego zwierzęcia: niedźwiedzie – dziecko chodzi na czworaka, ptaki - dziecko naśladuje lot ptaka, zające – dziecko skacze, ryby – dziecko naśladuje pływanie

 

17 IV Jestem przyjacielem przyrody.

  • „Gdzie jest …?” – zabawa na spostrzegawczość – dziecko uważnie ogląda obrazek, następnie odpowiada na pytania:

Np.: Gdzie jest borsuk?

Ile jest kaczek?

Ile jest lisków?

Gdzie jest niedźwiedź?

 

  • „Przesadzamy kwiaty” – dziecko chodzi po pokoju na ustalony sygnał (np. klaśnięcie w dłonie) dziecko wykonuje przysiad naśladując przesadzanie kwiatów.
  • Wykonanie pracy plastycznej „Odznaka przyjaciela przyrody” – pokolorowanie odznaki dowolną techniką, przeciągnięcie tasiemki przez dziurkę.

 

 


Drodzy Rodzice i Dzieci,

Składamy Wam najserdeczniejsze życzenia z okazji Świąt Wielkanocnych, smacznego jajka, mokrego Lanego Poniedziałku,  abyście ten cudowny czas spędzili zdrowo i radośnie w swoich najbliższych rodzinach.

                                                                                                                                       Wychowawczynie grupy Mróweczek – Pani Elwira i Pani Asia  

 

Temat tygodnia: Wielkanoc

6 IV Przygotowania do świąt

  • Wspólne oglądanie książeczek dotyczących Świąt Wielkanocnych
  • Zabawa pantomimiczna „Pomagam mamie”: dziecko chodzi po pokoju na umówiony sygnał zatrzymuje się i pokazuje jedna z czynności w których pomaga rodzicom przed świętami, np.: wycieranie kurzy, mieszanie ciasta, nakrywane do stołu, szykowanie święconki.
  • „Lisek i kurczaczki”- dziecko naśladuje sposób poruszania się kurczaczka, na hasło: Idzie lisek! Dziecko ucieka przed liskiem, lisek – rodzic ma za zadanie złapać kurczaczka

7 IV Wielkanocne tradycje

  • Rozwiązywanie zagadek dotyczących Świąt Wielkanocnych,

 np.: Ma złociste rogi i kożuszek biały. Nie biega po łące, bo z cukru jest cały. (baranek cukrowy)

         Wykluły się z jajek, są żółciutkie całe. Będą z nich kogutki albo kurki małe. ( kurczaczki)

          Leżą w koszyczku pięknie ułożone. W kolory i wzory mocno ozdobione. (pisanki)

                                 

 

  • Wspólne ilustrowanie wiersza ruchem:

Pisanki (K.Bayer)

Leżą w koszyczku piękne pisaneczki             (dziecko rysuje paluszkiem w powietrzu kształt dużego jajka)

kolorowe, malowane, ładnie układane.           ( dziecko naśladuje malowanie jajka)

Pierwsza ma kropeczki,                                   ( dziecko rysuje kropki)

druga gwiazdki złote,                                       ( dziecko rysuje gwiazdki)

a na trzeciej siedzi

malowany kotek.                                               (dziecko rysuje kotka)

W ten wielkanocny, wielkanocny ranek

poukładam w koszu                                           ( dziecko rysuje kosz)

śliczne jajka malowane, kolorowe pisanki.    ( dziecko rysuje kształt dużego i małego jajka)

  • Wykonanie pracy plastycznej: pomalowanie obrazka przedstawiającego pisanki o różnych wzorach (kredkami lub flamastrami)
  • Zabawa ruchowa zręcznościowa „Wyścigi jaj” – dziecko otrzymuje łyżkę z plastikowym jajkiem (może być to piłeczka pingpongowa lub nieduży klocek), zadaniem dziecka jest przeniesienie jajka na łyżce po określonej trasie

 

8 IV Wielkanocny koszyczek

  • Wspólne słuchanie i śpiewanie piosenki „Pisanki, pisanki”

https://www.youtube.com/watch?v=OTPObfVuHCY

 

Pisanki, pisanki,
jajka malowane
nie ma Wielkanocy                                      
bez barwnych pisanek.                      

Pisanki, pisanki
jajka kolorowe,
na nich malowane
bajki pisankowe.

Na jednej kogucik,
a na drugiej słońce,
śmieją się na trzeciej
laleczki tańczące.

Na czwartej kwiatuszki,
a na piątej gwiazdki.
na każdej pisance
piękne opowiastki.

 

  • Zabawa orientacyjno – porządkowa „Kurki i ziarenka”: dziecko biega po pokoju przy muzyce, na umówiony sygnał: kurki zbierają ziarenka dzieci się zatrzymują, robią przysiad i stukają palcami o podłogę
  • „Pisankowe sudoku” – dziecko wycina cztery osobne pisanki po przerywanej linii, następnie przykleja je w wolne miejsca tak by nie powtarzały się w pionie i w poziomie.

9 IV Pisanki, kraszanki, malowane jaja

  • Zabawa doświadczalna „Co jest w jajku?” – wspólne oglądanie i określanie cech jajka surowego oraz ugotowanego na twardo, wskazywanie różnic i podobieństw, degustacja wspólne ugotowanych jajek J
  • Wielkanocne kalambury: dziecko zgaduje który symbol Wielkanocny narysował rodzic, później następuje zamiana rolami: dziecko rysuje a rodzic zgaduje
  • „Spacer Wielkanocnych baranków” – dziecko chodzi po pokoju przy muzyce, a gdy muzyka cichnie dziecko porusza się na czworakach

10 IV Na świątecznym stole

  • „Kura znosi jajko” – zabawa ruchowa z elementami liczenia; dziecko porusza się po pokoju w dowolny sposób przy muzyce, gdy muzyka przestaje grać zatrzymuje się. Rodzic pokazuje od 1 do 3 pisanek (może to być jajko wycięte z kartonu, piłeczki lub prawdziwe pisanki) i pyta: Ile jajek zniosła kurka? Dziecko liczy elementy.
  • „Co jest w koszyczku wielkanocnym?” – dziecko w oparciu o obrazek i swoje doświadczenia mówi co jest w koszyczku

 

  • Wspólne kolorowanie ugotowanych na twardo jajek (farby, flamastry lub kredki)

 


Temat tygodnia: Tajemnice książek

30 III

  • „Książki na miejsce”- na dywanie rozłożyć różne książeczki (ok 9), dziecko przy piosence porusza się wokół książeczek, na zatrzymanie muzyki i hasło: książki na miejsce! Dziecko bierze 2 książeczki i odkłada na ustalone miejsce, zabawę powtórzyć 3 razy: dziecko chodzi wokół książek, skacze z nogi na nogę, pełza po dywanie
  • „Jaka to książka?”- Zagadki dotyczące znanych książeczek, np. w tej książeczce dzieci zgubiły się w lesie, znalazły chatkę z piernika oraz spotkały groźną Babę Jagę
  • Wspólne czytanie książeczek

31 III

  • Doświadczenia z kartką papieru – moczenie kartki w wodzie
  • „Papierowa kulka” – dziecko zgniata papier w kulkę, podrzuca i łapie kulkę chodząc przy muzyce, układa kulę przed sobą, za sobą, nad sobą lub obok siebie, przeskakuje nad kulą w przód i w tył

1 IV Dzień Ptaków

  • Wspólne oglądanie książek o ptakach
  • „Ptaki do gniazd” – położyć na podłodze poduszkę – gniazdo, przy muzyce dziecko naśladuje lot ptaka, na hasło: Ptaki do gniazd! oraz zatrzymanie muzyki dziecko jak najszybciej siada na poduszce
  • Wykonanie pracy plastycznej – „Ptak w gnieździe”: dziecko koloruje kartkę (farbami lub kredkami) na brązowo i rozcina na paski, koloruje obrazek ptaka następnie przykleja rozcięte paski tak by tworzyły gniazdo dla ptaka

2 IV Dzień Książki Dla Dzieci

  • Segregowanie książeczek ze względu na wielkość lub grubość
  • Wykonanie pracy plastycznej „Moja książeczka” – kartkę papieru przeciąć na 4 części, na jednej stronie dziecko rysuje swój portret, na drugiej swoją rodzinę, na trzeciej ulubioną zabawkę a na czwartej swoją ulubioną książeczkę

3 IV

  • „Krasnoludki w bibliotece” – na hasło: Małe Krasnoludki! Dziecko wykonuje przysiad podparty, chwytają się za pięty i poruszają się po pokoju, na hasło: Duże Krasnoludy! Dziecko chodzi na palcach z wyciągniętymi do góry rękoma
  • „Baba Jaga patrzy”

Ostatnia aktualizacja: 2020-06-19